FAQ's


De Lichtboog App en de website

  • Met De Lichtboog app heb je alle informatie in je broekzak. Gast of gemeentelid ... wel of geen account ... onze Lichtboog app is er voor iedereen!

    Via een overzichtelijke tijdlijn krijg je alle informatie die op dat moment voor je van toepassing is. Nieuwe berichten verschijnent automatisch boven aan je tijdlijn. Zo hoef je niets te missen van wat zich afspeelt binnen De Lichtboog en is alle relevante informatie zoals agenda, nieuwsberichten en preken altijd beschikbaarden! 

    Leden van De Lichtboog kunnen achter de inlog meer informatie vinden, zoals een gemeentegids, groepen, documenten, persoonlijke en financiële gevens. Hiervoor zijn een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. 

    De Lichtboog app is in de Playstore (Android/Google) en de appstore (iOS/Apple) te downloaden. Zoek naar DE LICHTBOOG.

    Vragen of problemen met de app ?

    Lees eerst de FAQ !

    Mocht je dan nog niet uitkomen? Ben je lid van De Lichtboog en heb je geen inloggegevens gekregen of ben je deze gegevens kwijt?  

    Stuur dan e-mail naar app@delichtboog.nl

  • Pushmeldingen van de app uit te zetten. Hieronder een aantal mogelijkheden om de instellingen in het menu van je telefoon zo in te stellen dat er geen (geluids)meldingen van de notificaties in de app worden weergegeven voor zowel Android als iOS/Apple devices. 

    Meldingsinstellingen wijzigen voor Android apparaten. (Voor Apple vind je hierna)

    Kiezen hoe je meldingen wilt krijgen op je telefoon

    Meldingen voor je Android apparaat wijzigen

    Belangrijk: De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie.

    1. Open de app Instellingen Instellingen op je apparaat.
    2. Tik op Meldingen en dan Meldingen op vergrendelscherm.
      • Kies de standaardinstellingen voor meldingen:
        • Toon gesprekken (standaard en stil)
        • Verberg stille gesprekken en meldingen
        • Toon geen meldingen
      • Als je meer voorkeuren voor meldingen wilt updaten, zet je meldingen onder Algemeen aan of uit:
        • Stille meldingen in statusbalk verbergen
        • Snoozen van meldingen toestaan
        • Meldingsstipje op app-icoon
        • Verbeterde meldingen

    Meldingen voor bepaalde apps in- of uitschakelen

    Belangrijk: De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie.

    Optie 1: In de app Instellingen

    1. Open de app Instellingen Instellingen op je apparaat.
    2. Tik op Meldingen en dan App-instellingen.
    3. Bekijk bij Meest recent welke apps jou onlangs meldingen hebben gestuurd.
      • Tik in het dropdownmenu op Alle apps als je meer apps wilt vinden.
    4. Tik op de app.
    5. Zet de meldingen van de app aan of uit.
      • Je kunt alle meldingen voor een vermelde app uitzetten of een keuze maken uit specifieke categorieën.

    Tip: Als u 'Recent verzonden' niet ziet, gebruikt u een oudere Android-versie. In dat geval tikt u op App-meldingen en daarna op een app. U kunt meldingen, meldingsstipjes en meldingscategorieën in- of uitschakelen. Als een app categorieën heeft, kunt u op een categorie tikken voor meer opties.

    Optie 2: In een melding

    1. Swipe omlaag vanaf de bovenkant van het scherm om je meldingen te vinden.
    2. Houd je vinger op de melding en tik op Instellingen Instellingen.
    3. Kies je instellingen:
      • Zet Alle meldingen uit als je alle meldingen wilt uitzetten.
      • Zet de meldingen die je wel of niet wilt krijgen aan of uit.
      • Zet Meldingsstipje toestaan aan als je meldingsstipjes wilt toestaan.

    Meldingsstipjes in- of uitschakelen

    Belangrijk: De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie.

    1. Open de app Instellingen Instellingen op je apparaat.
    2. Tik op Meldingen.
    3. Zet Meldingsstipje op app-icoon aan of uit.

    Kiezen of meldingen u mogen storen of stil blijven

    Belangrijk: De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie.

    Op sommige Android-apparaten kunt u kiezen wat voor soort meldingen een app u stuurt:

    • Waarschuwen: U hoort een geluid, ontvangt een bericht op het vergrendelingsscherm en u ziet het pictogram van de app in de statusbalk.
    • Stil: Uw telefoon maakt geen geluid en trilt niet. De melding wordt weergegeven wanneer u vanaf de bovenkant van het scherm omlaag veegt.

    Optie 1: In de app Instellingen

    1. Open de app Instellingen Instellingen op uw telefoon.
    2. Tik op Apps en meldingen en dan Meldingen.
    3. Tik onder 'Recent verzonden' op een app. 
    4. Tik op een type melding.
    5. Kies de gewenste opties:
      • Kies Waarschuwen of Stil.
      • Schakel Weergeven op scherm in als u een banner wilt weergeven bij meldingen met signaal wanneer uw telefoon is ontgrendeld.
      • Als u 'Stil' heeft gekozen, kunt u Minimaliseren in- of uitschakelen.

    Optie 2: In een melding 

    1. Nadat u vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden heeft geveegd, sleept u de melding iets naar rechts of links. Tik daarna op Instellingen Instellingen.
    2. Tik op Waarschuwen of Stil en dan Toepassen.  

    Lees meer bij Google help

     

    Meldingsinstellingen wijzigen op de iPhone

    In Instellingen  kun je onder andere aangeven welke apps meldingen mogen sturen, het waarschuwingsgeluid wijzigen, locatiegebonden waarschuwingen instellen en overheidsmeldingen inschakelen.

    Meldingsinstellingen wijzigen

    De meeste meldingsinstellingen kunnen per app worden opgegeven. Je kunt onder andere meldingen van de app uitschakelen, een geluid voor meldingen laten weergeven en instellen hoe en waar meldingen van de app worden weergegeven als je apparaat ontgrendeld is.

    1. Tik in Instellingen  op 'Berichtgeving'.

    2. Om aan te geven wanneer je de meeste voorvertoningen van meldingen wilt laten verschijnen, tik je op 'Toon voorvertoning' en selecteer je een optie: 'Altijd', 'Indien ontgrendeld' of 'Nooit'. (Je kunt deze instelling per app negeren.)

      Voorvertoningen kunnen bijvoorbeeld tekst bevatten (uit Berichten en Mail) of details van een uitnodiging (uit Agenda).

    3. Tik op de terugknop, tik op een app onder 'Meldingsstijl' en schakel vervolgens 'Sta berichtgeving toe' in of uit.

      Als je 'Sta berichtgeving toe' inschakelt, kun je bepalen hoe en waar de meldingen voor de app worden weergegeven, bijvoorbeeld in het toegangsscherm of in het berichtencentrum.

      Je kunt voor veel apps ook de stijl van de meldingenbanner, het geluid van meldingen en meldingenbadges instellen.

    4. Tik op 'Meldingen groeperen' en geef vervolgens aan hoe je meldingen wilt laten groeperen:

      • Op app: Alle meldingen van de app worden gegroepeerd.

      • Automatisch: De meldingen van de app worden gegroepeerd op basis van de sorteercriteria in de app, bijvoorbeeld op onderwerp of berichtenreeks.

      • Uit: Hiermee schakel je groeperen uit.

    Om meldingen per app uit te schakelen, tik je in Instellingen op 'Berichtgeving' > 'Siri-suggesties' en schakel je de gewenste apps uit.

     

    Lees meer bij support Apple

  • 1. Inloggen - Mijn Lichtboog

    Voor leden van De Lichtboog is het mogelijk om in te loggen op De Lichtboog App en de website. Daar vind je gegevens van jezelf, andere leden en de gemeente.
  • Nadat je de app gedownload hebt, zie je de openbare tijdlijn van de kerk. Dit zijn de openbare gegevens die gastgebruikers van de app ook kunnen raadplegen.

    Om bij de ledeninformatie te komen, moet je eerst inloggen. Klik rechtsboven in de app op inloggen met de inlogggevens (gebruiksnaam en wachtwoord) die je hebt gekregen.

    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord vergeten en je krijgt een nieuw wachtwoord toegestuurd.

    Ben je lid van De Lichtboog en heb je geen wachtwoord gekregen of ben je deze gegevens kwijt?  Stuur dan een e-mail naar app@delichtboog.nl

     

    Let op! In principe hoef je dit maar één keer in te stellen. Moet je dit steeds doen, als je de app opent, dan heb je de schermbeveiliging op je mobiel niet ingesteld. Stel de schermbeveiliging in en het probleem is opgelost. 

    Je kunt met de app maar op een device tegelijkertijd zijn ingelogd, het is dus niet mogelijk om gelijktijdig op twee telefoons met een app ingelogd te zijn. Wanneer je dus op een ander toestel inlogt wordt je automatisch bij de ander uitgelogd.

    Wanneer de app je dus automatisch uitlogt dan kan het zijn dat je je telefoon nog moet beveiligen of dat je op een ander device ingelogd bent (geweest).

     

    Hoe stel ik schermbeveiliging in op mijn android telefoon? Klik hier!

    Hoe stel ik schermbeveiliging in op mijn Apple Iphone telefoon? Klik hier!

    Vragen of problemen met de app? E-mail naar app@delichtboog.nl

  • Klik rechtsboven op Mijn Lichtboog en gebruik de inlogggevens (gebruiksnaam en wachtwoord) die je hebt gekregen.

    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord vergeten en je krijgt een nieuw wachtwoord toegestuurd.

    Ben je lid van De Lichtboog en heb je geen wachtwoord gekregen of ben je deze gegevens kwijt?  Stuur dan een e-mail naar app@delichtboog.nl

     

  • Wachtwoord vergeten?

    Gebruik de wachtwoord-vergeten- optie in de app of de website bij het inlogscherm en volg de instructies.

    Gebruikersnaam vergeten?

    Je gebruikersnaam opvragen kan (alleen) via de website in het inlogscherm en volg de instructies.

    Als je weer kunt inloggen wil je dan gelijk een profielfoto plaatsen (als je dat nog niet gedaan hebt)?

     

  • Regelmatig krijgen we de opmerking "Ik ben mijn wachtwoord kwijt",  "Het automatisch aangemaakt wachtwoord is te ingewikkeld" of "De eisen van een nieuw wachtwoord zijn te lastig".

    En de oplossig zou zijn: "Kan een login niet voor altijd onthouden worden", "Mag het wachtwoord niet simpeler" en er zijn zelfs mensen die liever geen wachtwoord hebben. En sommigen willen het juist lastiger maken om in te loggen.  Wij kiezen voor een 'ingewikkeld' wachtwoord omdat het om privacy gevoelige informatie en gegevens gaat. Daarom vragen we je ook, als je je wachtwoord 1) wijzigt , om een uniek wachtwoord te gebruiken voor De Lichtboog, en niet een die je op andere  plekken ook gebruikt. 

     

    Een oplossing in de vorm van een wachtwoord manager
    Voor mensen die hun wachtwoord niet kunnen onthouden bestaan er wachtwoord managers.
     Er zijn ook webbrowsers die wachtwoorden kunnen onthouden. Chrome doet dit bijvoorbeeld, en je kan het wachtwoord ook opslaan in de cloud zodat het gedeeld wordt op meerdere devices.

    De Lictboog app kan het wachtwoord wel onthouden op apparaten waar een pincode op ingesteld staat. Elke keer als je de app opent ben je hierdoor automatisch ingelogd.

    Samengevat
    We gebruiken een uniek, ingewikkeld wachtwoord en sla het wachtwoord op in een manager als je geneigd bent deze snel te vergeten. We hopen dat we je met dit artikel wat tips hebben kunnen geven als het aankomt op het vergeten van het wachtwoord. Mocht je het wachtwoord echt vergeten zijn, en geen wachtwoord manager achter de hand hebben, dan kan je altijd de optie "Wachtwoord vergeten" gebruiken.

    1) Wachtwoord vereisten: minstens 1 letter, 1 hoofdletter, 1 getal en 1 speciaal karakter. Waarbij het wachtwoord uit minimaal 8 karakters moet bestaan.

  • De Lichtboog app is zo ingesteld dat je niet telkens opnieuw hoeft in te loggen. Maar dat werkt alleen wanneer iemands telefoon met een pincode beveiligd is (of met faceID, touchID enzovoorts). De app zal bij een onbeveiligde telefoon altijd automatisch uitloggen.

    Wanneer je inlogt op een privé computer blijft de sessie 24 uur actief na je laatste actie. Op die manier hoef je niet telkens opnieuw in te loggen. Wanneer je echter gebruik maakt van een openbare computer wordt de sessietijd aanzienlijk verkort. Dit om ervoor te zorgen dat je account, wanneer je vergeet uit te loggen, op tijd weer uitgelogd wordt en er geen onbevoegden in het systeem kunnen komen.

    Deze instellingen in de app en website zijn er om het risico dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens zo klein mogelijk te maken.

  • 2. Gegevens aanpassen - Mijn Lichtboog

    Profielfoto plaatsen en andere gegevens aanpassen in de app of via de website
  • On je gegevens aan te passen moet je ingelogd zijn in de app.

    1. Klik op inloggen

    2. Voor je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op INLOGGEN

    3. Klik op het member icoon

    4. Om je profiel te bekijken : klik in dit menu op Profiel bekijken

    5. Om je gegevens aan te passen klik op: Bewerk profiel

    6. Kies een rubriek waar je de gevens van wilt aanpassen of toevoegen. 

    Let op: Onder de tab DIVERSEN kun je op de website meer instellingen doen dan in de app, bijvoorbeeld kun je hier aangeven welke interesses je hebt (handig voor team Dienstbaar)

     

     

     

     

  • Je kunt je gegevens of die van je gezinsleden wijzigen als je bent ingelogd op de website.

    1. Klik rechtsboven op Mijn Lichtboog

    2. Vul in het volgende scherm je gebruikersnaam en wachtwoord in.

    3, Klik op het icoon Mijn profiel

    4. Klik op het radertje naast je naam

    5. Kies een van de categorieën die je wilt wijzigen of aanvullen, bijvoorbeeld contactgegevens

    6. Wijzigingen akkoord? Bevestig door op Gegevens Opslaan te klikken . De wijzigingen zijn vastgelegd

    Wil je wijzigingen voor je gezinsleden doorvoeren?

    Klik dan in stap 4 op een van de gezinsleden die je rechts op dit blad ziet en ga verder met stap 5.

    Let op: Onder de tab DIVERSEN kun je op de website meer instellingen doen dan in de app, bijvoorbeeld kun je hier aangeven welke interesses je hebt (handig voor team Dienstbaar)

     

  • Je kunt je profielfoto of die van je gezinsleden wijzigen als je bent ingelogd op de website.

    1. Klik rechtsboven op Mijn Lichtboog

    2. Vul in het volgende scherm je gebruikersnaam en wachtwoord in.

    3, Klik op het icoon Mijn profiel

    4. Klik op het radertje naast je naam

    5. Kies van de categorie:en Profiel om je profielfoto te wijzigen.

    6. Plaats een foto door op UPLOAD te klikken? Pas de foto eventueel aan. 

    Je kunt ook nog iets over jezelf schrijven of een achtergrond toevoegen.

    7. Wijzigingen of aanpassingen akkoord? Bevestig door op Gegevens Opslaan te klikken . De wijzigingen zijn vastgelegd

    Wil je wijzigingen voor je gezinsleden doorvoeren?

    Klik dan in stap 4 op een van de gezinsleden die je rechts op dit blad ziet en ga verder met stap 5.

     

  • Als je bent ingelogd kun je je profiefoto plaatsen of wijzigen.

    1. Klik op het member icoon rechts bovenaan 

    2. Klik op ; Bewerk profiel

    3. Kies het item Profiel in het menu Profiel bewerken

    4. Klik onderaan op : Voeg afbeelding toe. In het vevolg scherm kun je kiezen: Maak een foto (selfie) of kies uit galerij (een foto die al op je apparaat staat).  Voeg eventueel een korte kenmerkende beschrijving van jezelf toe:  Wat je leuk vindt, waar je mee bezig bent, etc.

    5. Klik op OPSLAAN en je profielfoto is geplaatst.

    Om profielfoto's van gezinsleden te plaatsen ga je naar de website waar die mogelijk aanwezig is. Zie FAQ profielfoto plaatsen op de website.

    In het keuze menu kun je ook andere gegevens aanpassen zoals telefoonnumer, e-mailadres, instagram profiel en meer.

     

  • Als je een doorlopende machtiging aan DeLichtboog hebt afgegeven voor automatische incasso van je ledenbijdrage (VVB), dan vind je die bij Mijn Gegevens in het Mijn Lichtboog menu (alleen op de website). Ook kun je hier je machtiging aanpassen. Voor het afgeven van een nieuwe machtiging ga je naar Giften en donaties

    Om in je profiel te komen moet je ingelogd zijn. Je bent ingelogd als je rechts bovenaan je eigen naam ziet staan in plaats van Mijn Lichtboog.

    Als je al bent ingelogd kun je direct naar je profiel in het dropdown menu wat verschijnt als je op je naam klikt en ga dan door bij 4 in het plaatje hieronder.

    .

    Als je een machtiging hebt afgegeven zie je die bij Machtigingen staan en kun je die daar wijzigen.

  • Van een aantal gebruikers hebben we de melding gekregen dat ze hun profielfoto niet konden uploaden. De foto mag niet groter zijn dan 5 MB. Bij deze melders was daar echter geen sprake van. We hebben hiervoor een melding aangemaakt bij Kerkspot. 
  • Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor leden van De Lichtboog, en alleen als zij zijn ingelogd in de app of op de website in Mijn Lichtboog.

    Je kunt zelf voor een deel bepalen wie welke gegevens van je kan zien. Hierbij zijn er 3 mogelijkheden: Alleen ik , Groepsleden of Alle leden

     

    In de ledenadministratie zijn er standaard instellingen gemaakt, je kunt die eventueel zelf veranderen als je daar moeite mee hebt. 

    De gegevens over jezelf die in de ledenadminstratie staan, zijn door jezelf versterkt bij het aangaan van je lidmaatschap.

    Wil je weten welke gegevens we over je hebben opgelsagen? Dan kan dat door je profiel te downloaden. (Onderste menukeuze in het menu wijzigen profiel)

     

  • 3. Waar vind ik? - Mijn Lichtboog

    Tips over het gebruik van De Lichtboog app en de website
  • Een bericht plaatsen in Deel je moment kan bovenaan de tijdlijn in de app

    Klik op: Schrijf een bericht.

    Kies een groep (= Deel je moment), schrijf je bericht, en voeg eventueel een foto of document toe.

    Je kunt ook aangeven of reacties zijn toegestaan op je bericht.

     

  • Bij Mijn Giften worden de giften aan collectes (iDeal) en eenmalige of vaste bijdragen (Machtiging) aan De Lichtboog (VVB) getoond. Dit is echter niet met terugwerkende kracht!

    Giften aan collectes (iDeal) zijn zichtbaar als die zijn gegeven via de app of de website en als je op dat moment INGELOGD was.

  • Leden zoeken op de website kan op 2 manieren:

    1. Als je inlogt op de website kom je in een scherm met een aantal buttons. Klik op MENSEN en je kunt op naam zoeken in het zoekveld . Ook is er een keuze om op foto's te zoeken. Dan krijg overigens alleen die leden te zien die een profielfoto hebben geplaatst. Een extra reden om een profielfoto te plaatsen!

    De andere buttons in dit menu spreken voor zich. 

     

    2. Als je al bent ingelogd klik je rechtsbovenaan naast je naam op het pijlte (zie hieronder). Dan opent zich een menu met daarin meerdere opties. Kies voor Mijn Gemeente, en je komt weer in het scherm wat hier boven staat. 

  • In De Lichtboog app werken we (nog) niet met een collecte-tegoed. Je kan bijdragen aan de collecte met een betaling via iDeal. Als je het collectedoel selecteert en een bedrg ingeeft, kom je in het bekende iDeal betaalmenu waar je je eigen bank kunt kiezen en de betaling verder af kunt ronden.
  • De jarigen vind je zowel in de app als op de website. Alleen als je bent ingelogd.

    Jarigen op de website

    Kies Mijn Gemeent in het menu van Mijn Lichtboog

    Op dit scherm zie je de leden die (binnenkort) jarig zijn. hier zie je ook lijt met de laatst ingekomen leden

    Jarigen in de App

    Scroll naar beneden op de tijdlijn en afhankelijk van het aantal nieuwe bericht kom je bij de jarigen. Swipe naar rechts om alle jarigen van die dag te zien

  • 4. Hoe gaat het verder met Scipio?

    Praktische zaken rondom de overgang naar De Lichtboog app
  • Het is niet mogelijk om het uitstaande collectesaldo terug te storten. We weten wel het toaal uitstaande bedrag, maar dat is niet te herleiden tot op individueel niveau. Daarom zullen we de komende tijd de wekelijkse collecte doelen in de Scipio app blijven zeetten, zodat het collecte-tegoed daaraan besteed kan worden. Je kan niet meer opwaarderen. Zodra het tegoed op is kan je gaan bijdragen via De Lichtboog app. Daar werken we overigens (nog) niet met collecte-tegeod, maar met betalingen via iDeal.
  • Het huidige collecte-tegoed blijft geldig. We kunnen zien hoeveel saldo er nog in totaal openstaat en zullen aan de hand daarvan besluiten hoelang we collecte blijven aanbieden in de Scipio app. De komende 3 maanden (vanaf 1 juni) zal het tegoed nog zeker gebruikt kunnen worden. We vragen wel om hier niet te lang mee te wachten.
  • De gegevens die nu in de Scipio ledenadministratie staan zullen daaruit verwijderd worden zodra we helemaal stoppen met Scipio. Dat zal over een paar manden zijn, als we zeker weten dat alle gegevens goed overgenomen zijn.

Buurten, Kerngroepen en Communities toegelicht

    Buurten

    ‘Elkaar kennen en betrokken zijn op de ander’
  • Als je je aansluit bij de Lichtboog ben je automatisch onderdeel van een buurt. Dit is de geografische wijk in Houten waar je woont. De buurtcontactpersonen zijn aanspreekpunt voor de leden in hun buurt. In je buurt kun je mede-christenen uit de Lichtboog leren kennen en elkaar dichtbij huis een handje helpen.  

  • In de buurten hopen we te zorgen voor voldoende onderlinge samenhang, juist in een grote gemeente als de Lichtboog. We blijven er in contact met al onze leden, ook als men zelf niet zo actief kan of wil zijn.

    Daarnaast zien we de buurten als mooie plekken om samen te groeien in onderling dienstbetoon en een gastvrij getuigend leven.

  • Communities

    ‘Samen uitnodigend en getuigend leven’
  • We dromen ervan om vanuit de Lichtboog communities te vormen waar mensen hun leven delen en de liefde van Jezus zichtbaar mogen maken in hun omgeving. Gastvrije plekken waar ook mensen die nog op zoek zijn naar God zich thuis kunnen voelen, hun vragen kunnen stellen, gewoon het leven mogen delen.

  • Een community bestaat uit mensen die iets gezamenlijk hebben of doen, bijvoorbeeld een gezamenlijke hobby, missie of het wonen in dezelfde wijk. Tegelijkertijd is er diversiteit in leeftijd, leefvorm (gezinnen, stellen en singles), levensvisie en achtergrond. Jong en oud doen mee. Een community komt in een vast ritme bij elkaar, op bijvoorbeeld een doordeweekse ochtend, zaterdagavond of zondagmiddag.

  • Elke zondag 13.00 uur staat in PROEF! een pan met lekkere soep te pruttelen. We delen het leven en ontdekken op creatieve, interactieve manier hoe geloven nu werkt. Mét alle generaties, met zoekers en twijfelaars, met verhalen van God en verhalen van mensen. We praten, knutselen en spelen

     

     

    Meer over PROEF!

  • Kerngroepen

    ‘Samen groeien en elkaar bemoedigen in het leven met God’
  • Kerngroepen zijn onderdeel van de gemeente als het Lichaam van Christus. Naast dat we als gehele gemeente samenkomen om God te eren en te worden onderwezen, komen groepjes gemeenteleden in de huizen bij elkaar. Daar waar we wonen en leven mogen we Jezus volgen en Zijn liefde delen. De kerngroep is een plek waar je dat samen met anderen leert en oefent en elkaar in bemoedigt.

  • De meeste kerngroepen komen eens per twee of drie weken op een avond bij elkaar. In de ontmoetingen met elkaar mogen we God beter leren kennen en steeds meer ontdekken wie we zijn in Christus. We proberen elkaar aan te moedigen om dagelijks met Hem te leven in de kracht van de Heilige Geest. Door elkaars verhalen te horen, samen te bidden, Gods woord te beluisteren, het leven te delen.

  • Kerngroepen bestaan uit zo’n 6 – 12 volwassenen van verschillende samenstellingen. Enerzijds stimuleren we diversiteit binnen kerngroepen, omdat verschillende generaties elkaar aanvullen en van elkaar kunnen leren. Tegelijk zien we in de praktijk dat mensen hun kerngroep ook graag delen met mensen die in dezelfde levensfase zitten. En ook dat is waardevol.